ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
ΒΙΕΝΝΗ
Το ΣΒΑΚ της Βιέννης αποτελεί ίσως ένα από τα πιο πλήρη στρατηγικά σχέδια Αστικής Κινητικότητας στην Ευρώπη με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αναφορικά με την ενσωμάτωση ζητημάτων έξυπνης πόλης, ενώ ξεχωρίζει για το σύστημα παρακολούθησης που εφαρμόζει σε συστηματική βάση.
Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ και στο ΠΟΔΗΛΑΤΟ αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα συνδυασμού τους με τα μέσα σταθερής τροχιάς και το σύνολο του δικτύου της δημόσιας συγκοινωνίας.
ΓΑΝΔΗ
Η Γάνδη και πέντε άλλοι εταίροι ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα για την μετατροπή του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού, Gent Sint-Pieters, και του γύρω χώρου σε ενα τεράστιο έργο μικτής χρήσης με πλήρεις συνδέσεις διατροπικών μεταφορών. Ένα έργο τέτοιου μεγέθους χρειαζόταν μια συντονισμένη στρατηγική ενημέρωσης και διαβούλευσης για την εξασφάλιση και τη διατήρηση της δημόσιας αποδοχής των έργων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μόνιμο σημείο πληροφόρησης με χάρτες, βίντεο, ένα μοντέλο 3D, τακτικά ενημερωτικά δελτία για τους κατοίκους της περιοχής, εκδηλώσεις σε σχολεία και «καφέ διαλόγου» για να δοθεί στους πολίτες η ευκαιρία να εκφέρουν την άποψη τους για το έργο.
ΚΟΠΕΝΧΑΓΗ
Η πρωτεύουσα του ποδηλάτου δε θα μπορούσε να μην έχει ένα ΣΒΑΚ με έμφαση στη μετακίνηση με το ποδήλατο. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Κοπεγχάγης μελετά σε βάθος τη στρατηγική ανάπτυξης ποδηλατικών διαδρομών μεγάλου μήκους και το ρόλο όλων των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας αναφορικά με τη διασύνδεσή τους με άλλα μέσα (ποδήλατο, ΙΧ). Σημαντική παράμετρος του σχεδίου είναι επιπλέον η προώθηση της ηλεκτροκίνησης καθώς και το προτεινόμενο σύστημα παροχής κινήτρων για ενίσχυση των βιώσιμων εναλλακτικών μετακίνησης.